i serve nuff nang

Thursday, June 7, 2012

Sahaja Buat Ex

Hari ni hari yang aku rasa bersejarah
Sekian kali setelah bulan
Aku ternampak akan kelibat seakan akan
Mungkin Pelanduk 2 Serupa
Atau memang pelanduk yang aku nampak

Tergamam, mata menjadi agam
Mana bisaku lupa keningmu
Gaya Berpeluk tubuhmu
Lantas terlintasm itukah kamu? 
Itukah kamu??

Mahu tahu?
Sudah 8 bulan, aku cuba tanamkan
Segala benci, dendam yang abadi
Adakala aku berlakon konon 
Memaafkan segala salahmu.
Tapi hari ini,
Baru Aku ternampak Seakan akan kamu
Jiwa ini bergetar, nadi berdenyut lagu
Mata hilang kerdipan, telinga hilang pendengaran.
Perasaan yang sudah lama tidak menjengah

Jadi hari ini, aku tulis khas untuk kamu
Supaya kamu tahu, cinta itu memang masih berbisa
Aku tidak merayu kau kembali
Tapi aku harapkan
Sekiranya 
Kau telahpun melepaskan aku pergi.
Lepaskan aku pergi.

Jika kau mahu berita gembira
Kini, aku sudah tiada dendam
Tiada lagi rasa marah dan hiba 
Sakitku bukan sakitmu
Walaupun keranamu.
Mungkin ia hanya bekas manifestasi.

Sehingga aku tak tahu apa yang membuat aku terkedu
Aku jadi kaku dan bodoh sebentar
Berlegar mengharapkan pelanduk itu
Mengecam aku.
Mungkin aku silap.

Tidak mahu membuatkan kau terharu
Tapi hanya ingin kau tahu
Terlalu banyak kamu dalam hati aku.

Tidak perlu kembali
Doakanlah
Semoga aku baik baik
Meniti 'Perjalanan Pergi'


Sekian,
Warkah buat Ex.
PMAC
AnakMudaDiary

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...