i serve nuff nang

Wednesday, June 20, 2012

24 Tahun : Apa lagi




Alhamdulillah
Tanggal 2o jun dah berlalu
Hampir 200 orang secara rawak nya memberi ucapan selamat hari jadi kepada aku. Banyak ucapan, ada yang sekadar HB, happy, selamat, yang boleh tahan power 'selamatlah kau'. Rasanya macam aku dicampak dari bangunan yang tinggi, then yang campak aku tu cakap 'Selamatlah kau', cool stuff macam tu?haha
 Paling coman ialah ucapan yang warak, semoga diberkati dan dipermudahkan rezeki. Aku tetap aku, lebih sukakan ucapan yang berbaur kasar dan ikhlas 'semoga jumpa awek yang original'. Ringkas. Padat. Sendat.


Anyway, thx to all yang wish. Aku ni manusia biasa. Dan aku terharu.


Secara purata, nilai diri aku makin rendah. Bayangkan, lep lap lep lap, 24 tahun dah aku hidup. Dan 2 tahun lepas habis belajar ni aku tak sure samada tahun yang ada perkembangan nilai dalam diri aku. Jadi, dalam umur yang makin meningkat, nilai yang mungkin meningkat dengan sedikit, aku adalah tidak effisien. Dalam kata mudah, tidak memulas tenaga dengan sebaiknya untuk meningkatkan nilai diri.

20 Jun Berlalu
 Kali ini ada lagi azam baru, aku nak pergiatkan nilai tulisan aku. Kalau ada rezeki, sebelum habes tahun 2012, yang dikatakan tahun kiamat or else, atau sebelum kiamatnya tahun 2012, aku nak keluarkan satu karya. Boleh jadi novel, atau cerpen(cerita pendek), cerdir(cerita diri) atau cirbir(cerita bibir).
Tapi macam biasa, mood seminggu lepas birthday ni mungkin power dan lejen, akan menulis setiap malam, mengarang sinopsis.  Benar, istiqamah penting. Aku tetap cuba, bak kata alina hayat, 'dapat jek idea, terus tulis'. 

Hero. Buku hero memang banyak mempengaruhi aku buat masa ni.buku tu tunjukkan hero tak semestinya jadi hensem macam shah rukh khan, romantik macam rosyam nor, power macam bruce lee. Hero boleh jadi orang yang kita tak kenal dan tak popular. 

#Hero ada dalam diri semua orang, iaitu hero yang nak menjana kebaikan dari dalam diri sendiri. Jaga hubungan dengan orang lain. Lagaknya adalah hero, walaupun tak dikenali sebagai hero.

Sekian
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...