i serve nuff nang

Tuesday, November 17, 2009

SkandAl2 KerajaAn Yang MasihBElum TERbongKAR Ke HARi Ini

Assalamualaikum...

dan sesungguhnya bukan niat untuk sahaj meburukkan kerajaan yang telah mengekalkan tampuk pemerintahan selama lebih 50 tahun ini...namun begitu...saya hanya ingin berkongsi ilmuyang mesih ramai tidak ketahui ingga ke hari ini...

antara skandal tersebut ialah
1. budak yg berumur 13 tahun dirogol oleh seorang yang popular dialam kerajaan.dan masih bebas ke hari ni..

2.perogol peserta plkn yang didapati tidak bersalah hingga ke hari ini...adakh hanya kerana dia orang yang besar..berpangkat,dia selamat???budak tue dah naik trauma tapi sayang masih tiada tindakan pembelaan

3.skandal yang juga aku tengah kaji,Port Klang Free Zone..berbilion bilion duit di selewengkan dr zaman dr.M lagi...tapi sampai skarang...tak de tindakan pon..pelik..kajian BANYAK tindakan hAPRAK..

4.rakyat masih tertipu dengan katakan UMNO adalh pejuang merdeka...dan orang lain yg berhaluan kiri digambarkan sebagi tidak betul dan salah cara...ape nie??

5.Jambatan yg runtuh dekat program 1 malaysia..entah bile nak jumpa kontrektornya...macamla JKR tak ada list contractor yg terlibat...da bape lame da...lame2 nanti orang akan lupakan..mana KeadILAn!!



6. Laporan stadium runtuh kat terangganu tak kuar g...nie pa cita??bape lama da cita nie??tak dak papa tindakan...yg terbaru...kontrektor tersebut bertanggungjawab,,bagi tau ja nama kontrektornye...kan senang!!

setakat nie dulu k..kita mula sikit2..aku ukan antikerajaan...cuma aku tetanya perlu aku berdiam diri dengan sume skandal gila nie??nanti dikata aku tak sedar diri..aku menyendiri...

berapa banyak jawatankuasa mau tubuh da??sume kajian...tindakan tak dak...mengarut2..

anakmudadiary

1 comment:

  1. salam bro ahmad..
    nak komen di FB kau, panjang sangat dah kot..tapi, bagi aku, yang bertutur hanya berdasarkan fakta semasa, bukan ikut kajian zaman berzaman..nak bertutur mengenai rasuh, ya itu pembantut negara paling utama. dan, tidak disangka, masih ada yang memandang kasuah sebagai satu keperluan. seperti yang diperkatakan Dr. Azmi, "kebiasaan menghalalkan pengharaman'. begitu juga rasuah. jika dilihat pada zaman khalifah, zaman Rasulallah s.a.w, rasuah itu adalah 'zero'. kenapa Islam mengharamkan rasuah? kerana itu penyuntik ketidakadilan dalam pertimbangan. hak masyarakat untuk bersuara, hak semua untuk berfikir, hak pemimpin untuk bertindak. penswastaan itu bagus untuk menggiatkan persaingan sihat. tapi, apakah punca penswastaan itu? aku percaya, ianya kerana kekurangan dana ekonomi negara untuk menampung kos itu di bawah bumbung kerajaan. jadi, apa yang menyebabkan itu? rasuah!

    masakan mereka memakai 'Saya Anti Rasuah' di baju, tetapi tangan masih menadah? kenapa proses pemutihan aktif berjalan dan masih ada 'mereka' di sini? kerana ada wang perlindungan. percayakah aku pada bilangan nombor yang dipaparkan dalam laporan-laporan negara? tidak! pengalaman aku sendiri di KDRM-J, jika ada pembanterasan penyeludupan, yang direkod dalam kes mahkamah adalah nilai setelah mereka mengambil sebahagiannya secara peribadi. jumlah yang terpapar, bukanlah jumlah sebenar.

    mansyarakt memandang kepada kemajuan negara, tetapi lupa kepada tuntutan agama. sepertimana janji Allah s.w.t itu sendiri, "setiap kesenangan itu adalah ujian". dan kita, masih tidak beringat.

    ayuh kembalikan kepimpinan khilafah..kepimpinan zaman kegemilangan Islam yang berpegang kepada al-Quran sebagai panduan. kerana sebaik-baik ilmu di dunia, yang sempurna hanya datang dari Allah s.w.t

    wassalam~

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...