i serve nuff nang

Thursday, February 2, 2012

Mengadu Dengan Tuhan

Tuhanku
bilakah diri ini akan kembali 
kepada fitrah sebenar
Di kala malam, sedang aku 
menulis keluhan ini
Aku mungkin masih beringat

Dikala siang pula,
Esoknya aku akan lupa
Di petangnya aku alpa
Ya Allah
Kau Pengasih dan Penyayang

KAta kata itu.
Selangkah aku cuba mendekatimu
Seribu langkah Kau mendekati aku
Ya benar, dikala ini,
Aku dapat rasakan seram sejuk itu
Walaupun dosa yang bertimbun dikhabarkan kepanasan
Adakah seram sejuk ini petanda
Kau sedang murka pada tulisan ini
Atau Kau masih memberi keampunan
Iaitu Melalui sejuk ini,
Kau hilangkan bara Dosa tadi.

Bilakah aku akan kembali pada fitrah sebenar
Walau aku solat dan sujud padamu,
Ia masih hakmu untuk memilihku sebagai ahli syurga
Lalu aku masih tandus, kian terasa
Ya Allah, betapa jauhNya HambaMu
Kembalikanlah diri pada fitrah

Oh Tuhanku,
Kau pimpin, jadilah soul guidance kepada
Jiwa yang kosong dan kian ranap ini
Yang imannya senipis nipis perkara
Mudah Berbolak Balik
Namun ada kalanya,
Ada rasa rindu akan cinta kepadaMu
untuk kembali berputik.

Tuhan, diri ini tidak layak kesyurgaMu
Tapi tidak pula sedikit sanggup untuk merasa
bahang api nerakaMu
Semoga Kami selamat
Semoga kami selamat

Ya, kami malu untuk mengadu, sedang kami selalu melupakanMu,
Namun, jika bukan Engkau
Pada siapa lagi akan kami
Tempat untuk Beradu?


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...