i serve nuff nang

Monday, February 6, 2012

Israel dan Boikot

Sejahtera

Aku menulis ini sekitar 7 Julai 2012 dalam masa 7 hari lagi yang akan diadakan tibanya hari berkasihan, V Days. Takpon umat islam suka bercerita hari ini hari maksiat, hari murtad, hari beromen2 yang sebenarnya kadang2 takda bukti jelas pon. Sekadar berita kat buletin utama tv3 siarkan anak2 muda yang ditangkap basah yang aku rasa budak2 ni tak amek hak diorang apape pon. Anyway, JAKIM, JAIS, Mahkamah syariah, semua act seperti jabatan anti Sivil dan Sex (JASS) atau Jack AsS!. Al maklumlah, umat islam hari ini sangant suka berita berita dan agenda seuksualiti dan hal dalam kain orang lain berbanding hak orang lain yang ditindas.

Aku mula menulis untuk V days ni pada tahun lepas, macam biasa, orang akan terasa aku ini mengikut budaya kafir yahudi yang ingin merosakkan islam. Dengan kononnya sejarah itu berkaitan turunnya raja sepanyol ketika itu yang bagi aku sahih ke tak, sedangkan hang tuah pon dipertikai, kah kah kah.

Israel. Aku sebenarnya memang tak da masalah kalau malaysia nak berdagang dengan negara israel ni. Benda ekonomi beb, aku tak tahu kenapa dari kecik aku dah disurahkan supaya membenci israel, haram berniaga dengan israel, sedangkan dulu Nabi Muhammad S.A.W sendiri bagi makan kat orang israel buta yang benci dia sendiri. Mengatakan haram berhubung dengan israel samalah macam haram kau guna mana2 bank, bank islam jadah apa semua yang ada interes riba' dan konon ada yang nama ujrah, islamik? ceh. Tukar nama sajalah. takkan tak dapat kot?

Aku ber'ym' dengan orang israel, dia sangat cool, cool dude, dia mengutuk orang israel aku mengutuk orang islam. So we could be nice fren, akalau aku cerita pasal ketuanan islam pada dia, apa mau dapat, instead, dia sangat jujur dan baik dalam berkata2.Point orang Malaysia benci Israel? Palestin! for sure! aku tak nafikan kalau orang palestin hidup tertekan dan sebagainya. TApi aku jadi rimas bila tengok semua duk post pasal amerika rogol, israel bunuh, hoi! dekat negara iran tu pergi google sket kes orang ditindas ko akan jumpa jugak, pergi google kat china kaum yang ditindas, negara pakistan yang menindas orang kristian dekat sana? Aku jugak terjumpa tahanan iran yang dipukul hanya sebab tak pakai tudung, apa kes? ke korang ijinkan pukulan tu sebab dia tak pakai tudung? duh.

Boikot. taksilap aku dari aku form 5 lagi aku pernah jumpa benda2 artikel pasal boikot2 produk yang kononya memberi duit pada yahudi dan israeliat ni. Lets see a shorter effect, kau boikot mcd malaysia, then kilang mcd tutup, ko ingat kilang tu tutup macam tu je? weh banyak lagi tanah negara lain boleh dibukak dan jana balik untung ini. Dalam ilmu ekonomi kapitalist, agenda bukan nak memurtadkan orang, tapi menggemukkan orang, dan mengkayakan tuan modal. Dan bila kau boikot ni, aku akan tengok brother delivery, awek jaga kaunter yang kau suka usha tu jugak hilang kerja dan merempat. Bila takda kerja, akan mulalah kes kes mencuri merompak sebab tandus takda duit. Itu lagi buruk.

Dari ko boikot mcd, baik ko tutup akaun dari mana2 bank, jangan buat loan dengan mana2 bank, sebab akhirnya duit tu akan potong dan sampai ke bank dunia. Dan bank dunia ni lah barua besar yahudi yang korang benci gila babi tuh sampai tak nampak negara islam sendiri yang buat tindasan kat agama dan kaum2. Atau, sebab negara tu negara islam, so kau akan biarkan orang bukan islam ni tindas atas sebab itu 'negara islam'? begitu?

Sekian
AnakMudaDiary

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...