i serve nuff nang

Tuesday, November 29, 2011

Hidup Gua


Dalam hidup ini gua dah jalani banyak fasa

dari sorang yang lurus bendol kepada

seseorang yang mencari diri sendiri
Dari situ gua jadi lebih open
Lebih liberal dalam setiap berbahasa
Dari seseorang pak turut
kepada pak karut mencarut


Gua juga nampak
Lu orang berubah
Dari seorang yang mandom, jadi seorang yang penuh keyakinan
Dari bemuka bebal, jadi seorang yang muka dah tiada tebal
Dari seorang pemalu, jadi kaki sapu

Dari seorang bawal kepada seorang kaki pusing
Dari seorang lost confident, kini begitu gah
Dari seorang pemalu, kepada seorang yang harapkan 'like'
gambar yang anda upload difb
Dari seorang yang berahsia, hari ni lu orang
akan cerita semuanya dengan word status dan 'tweet'


Masalah gua?
Tiada masalah

Tapi inilah hidup. Tiada ketetapan selagi anda kaki mengikut trend dan pak angguk
Prinsip yang paling kekal pun ialah prinsip 'pak angguk'.
Lalu siapa yang mampu kata
Dia mempunyai pendirian yang kekal?


P/S : Benar, Falsafah ini datang dari hidup mereka
yang hidup dalam fasa fasa seorang sampah.


AnakMudaDiary

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...