i serve nuff nang

Sunday, November 27, 2011

Cerita Bola : Tipikal Penyokong Bola Sepak



Hail me, i'am back.
Bola sepak kini menjadi tajuk utama orang malaysia. Ada yang baru mahu belajar minat, ada yang minat sekadar trend, ada yang baru tengok final sekali dah berkobar cakap'aku mulai hari ini peminat setia bola Malaysia, bila tengok Malaysia kalah lawan Syria, Malaysia suck. You know what? Fak Hippies.

Antara pisang panasnya adalah fakri. FAKRI? Si botak yang duk bangku simpanan negeri simpanan N9 dapat main Malaysia. itu hebatkah? Jangan persoalkan orang mengutuk Fakri sebab dia dapat jaring goal bawak malaysia ke Final, bila final lawan garudog kau sendiri boleh nilai kalau ada 11 pemain macam Fakri, apa kau akan rasa?takkan tak pernah demand bila nak tengok Harimau masuk World Cup?

Anyway, leave Fakri dengan Ong Kim Swee. Lets talk about u fans.

Gua bukanlah nak troll lu orang senang2 konon gua ni malaikat simpang 88 semua gua rasa gua betol. Tapi please be aware and be fair bila Harimau Muda kalah atau menang, don;t u get it?
'Bila kalah tak dapat nak sokong, sila jangan bersorak apabila menang'


The negative side of football. The negative side of our society. People sometimes go to football and bring to it the negative aspects of our society.
Jose Mourinho


Apa yang Jose Mourinho cakap adalah super rite. Nak bak lagi di negeri alam nusantara yang penuh dengan budaya mulaya dan super sopan macam malaysia dan indonesia. Faggot fan, butthurt fan, unrespect rival fans, unrespect of football art, caci maki fans itu semua perkara biasa. Itu yang tercipta fans yang bakar stadium, bakar kaunter, main mercun dalam stadium, main vuvuzela, sebab semua rasa mulia dan nak sokong team mereka bila menang sahaja.

Malaysia dan Indonesia ini akan selalu menjdi El Clasico match macam Real Madrid lawan Barca, walaupun tarafnya masih rendah, tapi permusuhan antara fans nya sangat ampuh. Pengaruh illuminati. Mungkin?
Tapi pelik juga dengan sejarah dingin antara Mexico dan Amerika Syarikat, they still can be chill in stadium counting the best from their team? faham tak? Berdoa dan bertapa dengan tenang sampai wisel penamat.

Dalam perlawanan bola, mengharapkan team kau selalu menang tak da kalah adalah suatu perkara bodoh yang tak berkekalan.Bukan sebab adat lah kalah ke menang, tapi ini kerana setiap pasukan boleh poses skill dan corak main yang berbeza setiap masa. Either perform atau tak. Mengatakan Malaysia menang piala ASEAN so dah setaraf dengan Man.united atau chelsea adalah super lagenda  punya cerita. Dengan ranking FIFA yang tak berubah, then what we need to be proud of? sebab kalahkan garudog yang banyak menganjing Malaysia? Itu bukan kepuasan menyokong, itu dendam.Dendam lahir dari benci dan marah. Positif kah?

After all, is football a game or a religion?
Howard Cosell


Menyokong suatu pasukan bagi aku adalah mengharapkan pasukan itu dapat buat persembahan yang baik, bukan mengharapkan menang tanpa kalah atau seri buta buta. Macam Chelsea kalah lawan QPR, tapi Chelsea still did well dalam main 10 orang itu walaupun abam torres kini aku rasa sama seperti abam fakri. Chelsea boleh control game dalam main 10 orang lawan 11 QPR MAS Malaysia. then kau akan tahu kenapa penyokong Arsenal dan Liverpool kelihatan seperti iman yang banyak dengan tahap kesabaran yang tinggi sebab permainan mereka selalu cantik. Itu fakta.

Berderau2 pon sokong harimau muda, apa guna tak tau Baddrol tak layak main untuk Olympic lagi? Apa guna tak tau Fakri itu kaki bangku simpanan di n9 sahaja. Dan the best thing is, ada siap bertanya, mana safee sali waktu lawan Syria?

Dalam Malaysia menang piala Asia Tenggara, terlupa jugak Malaysia kalah lawan India itu adalah lebih penting. Yang mana kalau menang lawan India lagi important banding piala Asia sebab boleh ubah ranking FIFA dan barulah Fakri layak berganding dengan abam tores.

Abam bukan apa, tapi abam dah penat maki maki FAM orang besar FAM dan sultan bola, diorang nie pon entah ada ke tweeter ke facebook ke nak baca nasihat dan cercaan abam. Tapi untuk mengutuk pasukan kebangsaan abam rasa sampai bila pon pasukan malaysia abam akan menjadi apam. Bila sedap di makan, bila rasa teruk, dipanggil apam.


P/s :Sila jangan beli vuvuzuela lagi yang memekak kerana mengikut teory propaganda illuminati vuvuzela jika ditiup beramai2 akan mempercepatkan kelahiran dajjal. Kerana bunyinya bunyi yang aneh diakhir zaman ini. -Penglipur Lara

Sekian
AnakMudaDiary

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...