i serve nuff nang

Saturday, October 29, 2011

Semua Orang nak ' Happy Ending kan '?

 
 
 
Assalamualaikum
Kebanyakan kita lagi suka bila seorang putri memberi ciuman kepada katak, then the katak must a fantastic charming world needs hero then kawen2 goes bahagia selamanya. Tapi kenapa kita tak pernah terimpi bila puteri tu cium katak tu, then putri akan jadi katak dan mereka hidup bahagia sambil ber 'ong ong' walaupun hujan yang dipanggil tu tak pernah turun? 
Dan aku rasa ini sama bila
1.Ibrahim ali yang juga bekas ahli umno dulu bertanding untuk pas kat kelantan pada 2008 dan menang pilihanraya. Rasanya tak da lagi gelaran katak waktu tu untuk ibrahim ali dan pas tak pernah panggil dia katak. Ibarat macam ibrahim ali terus jadi hero pejuang yang sejati. Tapi bila Ibrahim ali keluar pas dan pro BN lalu meyokong perkasa,  its comes to ibrahim katak ibrahim katak. Padahal sesiapa yang lompat parti yang pecah mandat rakyat ni semua aku boleh konsider sebagai katak.
Ingat lagi tak dulu anwar ibrahim pernah kata ada 30 MPs BN akan lompat dan akan tubuh kerajaan baru. Kenapa tak da sorang panggil 30 orang ni bakal jadi katak? turn themself into katak? so you can see, Pakatan hanya mahukan hepy ending. Ini root masalahnya, bila mahukan hepy ending je, demokrasi dan kebebasan akan hilang dan end up with parties turn macam curret government parties and thats sucks.
2. Kau dipinang oleh lelaki kaya atau perempuan duit berkepuk celah dada. kau berharap bila sikaya tu cium pp kau dan kau akan turn kepada kaya also. Bila Dato' cium gadis biasa, gadis biasa akan mengharap untuk jadi Datin. Dan ini cukup biadap. Tapi itu jugak lah happy ending yang kita selalu impikan kan? 

3. Bila kau dengan kekasih kau, kau sangat puji lambung macam Elya ngan apek, Pelbagai cerita buat sebar semua tunjukkan kebahagiaan Kalau apek penjaga goal laki team bola kebangsaan then kau akan berharap gak kau akan jadi penjaga goal bola sepak kebangsaan perempuan at list. Tapi tengok bila dah break up, kau akan sumpah fak dia seumur hidup kau, Kan akan rekrut tuhan dalam setiap kata2 kau walhal waktu kapel 'tuhan dah jodoh' bila putus 'tuhan temukan kita dengan orang yang salah'. Tak boleh ke ending nya akan sentiasa jadi perkara gembira untuk kau?

4. Mind me, ini lah mentaliti problem. Bagi aku cinta agung bukan nya kau harapkan hug n kisses dari si romantik, kau akan jadi romantik, bukan nya bila kau cium orang miskin, dia akan jadi kaya macam kau. Cinta ini redha dan menerima seadanya. Pardon, happy ending bukan sesuatu yang kau boleh bayangkan, lagi best kalau happy ending nie sesuatu yang jadi pon, ia tetap happy ending. Itu point terpenting bagi happy ending ini.

5. Happy ending serius akan merosakkan kehidupan. Mengharap keagungan happy ending nie bukan sesuatu yang baik pada aku, its subjektif, dan subjektif akan jadi jawapan yang baik bila kau dapat jawab dengan jawapan yang logic dan diterima akal. At list, happy ending ni jugak akan buat kau hanya ingat tuhan bila happy ending tu tak dapat dicapai. Dan bagi aku, tuhan ini bukan ada waktu kita susah sahaja. Happy ending ni jugak akan buat kau jadi makhluk yang suka salah kan orang lain  tanpa muhasabah diri sendiri.

p/s :Best sentence to describe happy ending? 'Just Move On'

Sekian
AnakMudaDiary @ Ahmad Shazwan Abdul Aziz

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...