i serve nuff nang

Thursday, October 27, 2011

Ringkasan Isu : FAM : HIMPUN : AUDIT 2010 : AZIZ BARI ; U : Anti Yahudi

Assalamualaikum w.b.t


Wokeh, let go on again, berita hot kat malaysia :
1.FAM naik harga tiket untuk final Newcastle lawan Norwich City ke RM50
2.Himpunan yang tak berapa nak himpun
3.Laporan Audit 2010
4.Aziz Bari 
5.Ingat masuk u perfect?
6.Pesanan Buat anti yahudi, anti kafirun

Ini minggu yang agak boring bagi aku, masuk keluar ofis bertie melaksanakan tanggungjawab sambil chatting dan berskype gosip. Anyway kerja mesti mau jalan meh. Bayar setimpal ke tak itu semua cerita ke 68, tapi bila ada orang bagi kepercayaan, kenalah laksanakan sebaiknya, bukan pung pang punga pang aja. Aactually bulan 10 tahun 2011 ni memang banyak cipta sejarah dalam Malaysia. Dari padang bola sepak, ke medan politik ke tanah merah demokrasi yang akan jadi tanah kubur.


1.FAM? Aku seriusly tak tau kenapa guna bahasa inggerisnya. Gua rasa berderau derau banyak pejuang Melayu kat malaysia nie, bangga orang luar leh cakap melayu, tapi labon2 pung pang pung ppang guna bahasa inggeris gak. Precint, FAM, MACC, transformasi. Bahasa cedok, tapi nak tunjuk konon bahasa unggul. sudah, jangan menipu tertipu lagi, tak dapat terima ke kau hidup dalam dunia asalnya bersaudara?
FAM sungguh damn
1. Ingat bayar RM50 nie dapat tengok perlawanan setaraf Man.city lawan Man.u ke?
2. Bayar RM 50,duit tu pergi mana? gua tengok stadium shah alam tu macam tu gak, berlopak lubang, tak da pembaik pulih tambah maju. Dulu naik tiket semua,tapi pernah taraf bola sepak malaysia naik?
3.Subsidi terengganu? ya dalam jangka masa pendek ni orang boleh bersyukur la, tapi dalam masa panjang macam mana?? FAM akan tengok benda ini suatu yang bagus lalu dikekalkan tiket. Subsidi? sampai bila boleh supp0rt baki RM25 tu?  atlast, percaya aku, harga tiket akan kekal macam tu gak, bola sepak malaysia pulak? mugkin kene buat dasar ketuanan melayu bola sepak supaya lebih hebat. Ceh
4.Please get out dari pertubuhan bola malaysia la wahai si tukang karut dan sultan bola. Duk kat atas reti cerita duit je lah buat untung sana sini, alih2 bumbung stadium retak dan runtuh jugak. Cet.


2. Himpun dan perhimpunan
To all those yang maki gua pergi bersih 2.0 dulu cakap gua nie pengikut kapir ambiga ke apa, tapi hari ni tak pergi pulak himpun. Go back and tarik bulu ketiak dan bulu hidung supaya aku tak kenal korang lagi, cakap berderau2 hina bersih 2.0, ni perhimpunan islam bukan pergi pun. Ceh.

1 soalan : korang pernah baca tak ada 3000 pertubuhan NGO yang menyokong himpun ini dan sebagainya. Tapi yang datang tu tak sampai 6000 pon, let say, setiap pertubuhan ada presiden dengan naib presiden, kalau 3000 yang menyokong ni anta naib presiden dengan presiden pun da cukup untuk capai 6000 nie. Tu belum cerita yang organisasi ada sampai 10 orang? kalau 3000 ni antar 10 orang setiap wakil pertubuhan? mau 30,000. SO now? 

2.Anyway, aku tak taulah sejak bila sampai ada 2 3 ribu pertubahan islam ke melayu kat malaysia nie?
Macam ibrahim ali kata : ahli ada 300,000, tapi mana p? 


3. Laporan Audit 2010

1.Yes, come to this, this my favourite start over from presentation gua pada tahun 2009. MARA EPF dan macam2 badan lagi. Binocular beli bape puluh ribu sebijik? EPF? bagi pinjaman nak 50 juta tapi tak da dokumentasi yang lengkap? So then? Cite labon2 petronas nak rugi so kena naikkan harga minyak. FAk. Pergi tengok berapa banyak petronas untung dalam tu? Kalau tak nampak,hantuk kepala ke dinding.
 

2.Budaya mark-up nie masih berleluasa. Orang malaysia ni tak da kerja lain ke selain MArk up dan bodek? Tak pun bodek ini memang suatu gaya hidup untuk terus bernyawa? Korang duk kesah orang murtad, kesah orang zina minum arak, benda nie yang boleh bawak pada keburukan ni tak da orang nak pedulik plak eh? KDEB pon apa khabar? dah rugi2 pon sebuk nak bagi bonus lagi ke?


4. Aziz Bari.
1.Mana kau pergi waktu 1998? mana kau pergi waktu 2004? mana kau pergi waktu tu, kenapa hari ni kau baru sahaja mula bercakap? baru mula melawan, aku hargai keberanianmua, tapi aku mempersoalkan sedikit sahaja, jangan lah melenting,ini soalan ikhlas dari rakyat marhein yang ingin tahu,

2.aku tidak suka juga mereka menggantungmu, tapi tahukan kau aku bersorak gembira bila kau kena gantung? itu tanda kau bukan kang kong, itu tanda kau bukan profsor bodek kerajaan untuk dapat royalti dari penerbitan tulisan, tapi aku juga takut kalau kau jadi sawi pakatan rakyat pulak nanti.
 

3. Mengenai sultan. Serius aku tak suka free loader.


5.Universiti dan skema
Ini sub topic yang gua rasa nak tulis lepas baca komen ada mamat tu kecoh member gua guna bahasa tetek dan telanjang bulat kat wall status.Budak yang agungkan u tu cakap ' masuk u tapi moral tak da tak jaga bahasa'. Aku rasa nak gelak, bogel dan telanjang ada lah perkataan dalam kamus bahasa, apa masalahnya?dia tak salah pun dari tatabahasa. 
Ingat masuk u nie tempat ko nak jadi skema ke ape? duk diam baca buku ikut arahan itu ini. Ceh. Kalau 4flat pon belum tentu kau boleh buat kerja selagi tak mampu berfikir sendiri. Asasnya, kecemerlangan kau dalam sistem pendidikan ni boleh dipertikaikan , kau power dan A+ dalam mengikut arahan kah?
Cakap pung pang2 tengok2 suruh kitorang sujud pada sistem barat kafir lahanat yang kau anti nie gak. 
Anyway, sejak bila bahasa kasar bogel telanjang bulat tetekanu ini menjadi pengaruh barat?


6. Pesanan gua ringkas buat mereka yang suka benci membenci yang tak ada rasa nak berkasih sayang dengan orang yang berlainan agama,mazhab,fahaman. Apple Inc.sekarang one of biggest inventor kat economy US, yang boleh create more money to settle U.S debt. ko beli barang barang apple samalah macam menderma kat ekonomi diorang, samalah macam kau bagi diorang bangkit dan terus kuat. Owh lupa, Mark Zuckenberg is jews okay. And those, kemasukan Yossi benayoun ke team Arsenal juga adalah fitnah dajal supaya mereka terus memuja arsenal tanpa sedar mereka memuja yahudi dan dajal2 nya. 


p/s : Jangan nak butthurt sangatlah


Sekian
AnakMudaDiary

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...