i serve nuff nang

Monday, September 26, 2011

Me as Failure Lovers

Assalamualaikum w.b.t
Okay, nie entry ringkas penghilang bosan sebenarnya. WAktu ni, aku baru nampak 'dia', he just show me if i stay in this way, don't ever dream someone would come and said 'i love u'. Cet. dia ingat dengan baju batik kaya versatyle mulut2 buih manisan tu bagus sangat ke? branding punya olang pun bagus ke? anyway, tak da dia serius kadang gua rasa hidup nie kosong, tak da perhatian, serius gua rasa nothing. Then it should be the reason y he always 'entertain' me.

1. Kaya

sory, kaya nie setakat nie tak da lagi dalam kamus hidup gua. Gua dibesar dalam keluarga yang makan sambal dan nasi putih waktu kecik, sekarang nie baru rasa sket erti senang. Senang ni bukan senang banyak harta, tapi bersyukur dengan apa yang ada seadanya. Gua pun bergantung dengan keluarga lagi, so any wanita yang harap dapat lelaki kaya untuk dibuat kapel. gua bukan for sure. Sebab nak belanja tiket wayang tiket bus balik kampung pun gua tak janji leh effort untuk tolong. Sorry


2. Romantis
hahah. bila dengar words nie, aku rasa paling looser. Even ex gua selalu bersurah gua nie tak romantice. Entahla, bukan taknak tapi aku tak reti nak berlakon 'romantis2' nie, apa yang ada dalam diri nie gua dah timbulkan. Bagi aku, romantis tak penting, janji terus terang je cukup, perempuan pulak suka pertikai cara laki cakap sesuatu, nak beromantis or siap sedia dengan harta karun untuk dihulurkan,sory, 'sayang' aku ini bukan dilebong lebong, aku tak kan tunjukkan dengan cara konon aku beli kau untuk dapat 'sayang' kau, usaha? pergi mamlah kalau usaha tu dikatakan dengan beli thirt tudung shawl  teddy bear ke konon sweet. Then this part. Failed!

3. CAring?
this the most fouless part.
orang cakap ' lu kalau dah tak leh effort pape, bagi la perhatian kat si dia'
gua cakap ' lu ada keluarga yang hidup susah tak? lu ada keluarga yang ajar lu idup susah dan sekarang lu kene beri jagaan sepenuhnya'?
In mind gua, family itu first.  Dengan anak buah gua da makin bertambah, lagi gua rasa malas nak tengok hendset gua tuh. Anyway, bukan tak sayang, bagi gua senang, kalau gua tak sayang gua memang takkan kapel atau tinggal. full stop.no offence


4. Terkejar kejar
Pernah tak lu orang ngorat sorang awek tu, pastu ada orang lain pun sama duk cucuk sama, orang tu lagi dekat, berkemampuan nak jaga awek lu minat tu secara kasarnya. Bila dalam situasi macam ni, serius gua rasa gua tak leh stay lame. Gua kalau boleh nak awek tumpu kat gua je dari layan mamat len mesra2. kalau kawan2 serius gua no hal kawanla begunung pun. Tapi kalau tiap laki nak dilayankan konon macam dia nie kaunselor plak. sampai bila, sampai kawen nak jaga kain orang yang sengaja diselak? Dan perempuan pulak memang suka laki yang terkejar kejar kat dia. Believe me. As me, nak kejar kemana, nak keluar duit satu hal, perah otak kiri otak kanan medula oblongata untuk keluarkan ayat satu hal, then at last, minah tu dapat kat jantan lain. Again, dumb my own ass. 
'Lalu dikatakan gua nie laki tak berusaha dan pemalas, pastu nak awek, takkan dapat'
jawap gua 'nak lelaki je usaha? yang u olang perempuan nak jaga ramai sangat lelaki apsal?tak leh fokus kat sorang?



5. Sweet, publisitor

Untuk published bercerita pasal couple nie serius bukan life lelaki. Nak post status i love u u love me i mangku u u mangku me,  serius tu carreer yang bukan pilihan gua. Lu orang nak buat lu orang punya sukalah, Tapi gua lagi suka, bila hal2 dalam selimut nie, gua simpan, takkan nanti sampai masa lu nak tweet
'baru lepas malam pertama, my wife/husband was awesome, Alhamdulillah'
'hari ni sambil masak myhusband peluk i, makin semangat memasak'
Bagi gua lagi banyak isu dalam dunia dan sistem ni yang perlu diberitahu dari bercerita pasal hal dalam selimut. Again, perempuan suka perkara publisitor ni, not all. but most of them.  Ada laki kat luar tu memang okay, tapi aku tak


6. Hidup untuk cinta semata mata
Ini perkara yang memang bukan jiwa aku. Aku pernah hidup dalam keadaan nie, tapi entah dari mana datang rasa aku rasa cinta manusia ni bukan pada kekasih sorang je, tapi pada semua orang yang memerlukan. Aku pernah mimpi, dan memang terimpi, satu hari nanti, ada rezeki lebih, gua nak satu rumah besar, rumah tue pengghuninya aku, biniaku,anak2 aku, pastu pakcik makcik anak2 yatim yang mintak sedekah kat luar tu. Sebab aku rasa tu je kerja mulia yang aku boleh buat untuk elak diorang dari jadi mangsa tindas ekonomi, mangsa tindas orang kaya.


7.Visi hidup
Seriusly, gua takda rasa gua perlu kerja cepat kaya cepat beli mercerr berbimer2 atau wolk the volk, gua nak bebas dengan apa setiap gua buat. Bukan kebebasan kewangan macam MLMmers selalu cakapkan,tapi bebas nikmati udara dingin dan nyaman, gua tak kan peduli teknologi yang konon bawa kemajuan untuk manusia, at last buat manusia lagi sifat individuality tinggi,. jumpa nak borak kat kedai mamak at last jadi sesi minum air bersama blackberry ditangan. Thats all. Nak kata jamin untuk bakal awek gua akan ada rumah, ada kereta mewah, ada air cond, rumah tak da nyamuk, gua takkan jamin, tapi gua jamin, gua akan lindung orang kesayangan gua sebaiknya, ada anak, gua janji anak tu akan jadi anak soleh. Gua hanya boleh jamin, gua akan bersama dia selagi dia nak bersama gua.


8.Perjuangan hidup
Gua bukan pengejar ralph lauren atau pengampu tokay coach ke gucci untuk bagi barang mahal konon tanda kasih sayang kat awek gua. Gua jalan uptown kalau ada nampak benda yang menarik gua rasa pon boleh jadi hadiah untuk awek gua. Yang terima takda sebarang persoalan pun, yang tersenyum terima apapun dari gua,


9.Perangai
Serius, gua kalau dah berdua duaan, gua tak reti nak borak manis2 ayat geli untuk cairkan hati dia. Gua lagi suka cara lawak, terus terang tak yah nak kias2, gua memang bodoh dalam berkias. Instead, gua lagi banyak diam. gua perasan tu. Sebab gua banyak pendam, gua lagi suka dengar suara dia borak2 bebel2 ke, sebab bagi gua bila da sayang, bebelan dia gua sayang gak. Cerita cerita yang dia hidang even tak menarik gua, tapi kalau dia bercerita sambil senyum, gua tetap balas dengan senyuman. senyuman sayang.

10. Ini satu je point permintaan gua 


 


p/s : Satu je saya mintak kat awak. tolong bagi perhatian kat saya, tanpa perhatian awak, 'dia' selalu ada muncul dikala saya dalam kebingungan. 

p/s2 : gua pernah ada rasa nak menyanyi macam Sheila On 7





 sekian
AnakMudaDiary @ Ahmad Shazwan Aziz

1 comment:

  1. saya tanak jd syok sendiri lagi.
    loser.
    biarlah mcm ni.

    em.

    jodoh tu rahsia tuhan.

    entahlah.

    tataw.

    entri awak buat saya sedar

    thnks

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...