i serve nuff nang

Sunday, July 3, 2011

Komunis.islam.

Faggot malay head will said islam for everyone, but he just doing like islam are for haram haram only, when its come to time, he will judge others such christian and jews to be an enemy of islam. don't they know that islam teach him to fight just to defend yourself? dont he know, its not just about defend of gun and knife, but it also a words, if that so, poor him!
The things is, its good for them to said patung cina buncit, bau orang india busuk,  but indian chinese or anyone cant ever be question on credibility of Hang Tuah. You know what. Hang Tuih..!
-P.M.A.C-

K. gua sekarang baru abes waktu ofis, ambik masa sikit nak menulis, topik aku hari ni komunis dan islam. Cukup aku melabon pasal kapitalist, economic and politik.
Lets go to my point, orang Parti sosialis malaysia ditahan sebab dikatakan bawa agenda komunis. Actually aku rasa macam jengkel gila, polis nie tak membaca agenda komunis yang soleh ke? kenapa baca cerita komunis tak bertuhan je? tak baca sistem ekonomi komunis dan islam? please, communist perkataan yang datang dari word community.Masyarakat. Menolak dasar individual. Ia bukan dasar menindas, dan kena ingat, cerita mengenai system dan kerpercayaan, please, islam pon ada yang sesat, macam selalu korang cakap syiah, wahabi dan lain macam ayah pin semua tue korang cakap sesat, so there same goes to communist. Ada komunis sesat, ada kristian sesat, ada yahudi sesat, ada ISLAM yang sesat jugak, what the faggot in your mack up mind yang poyo anti komunis

Les take a look some on islam. Islam adalah Ad Din untuk difahami, bukanlah untuk diterima secara membuta tuli. Bagi aku, ia adalah satu dosa untuk aku terima tanpa memahami even sesuatu itu disampai oleh seorang ulamak atau ustaz macam Azhar Idrus. Problem is, kita dah terikut pemikiran yang dilukiskan atas dunia. We tend to think that we are the best among others, bet, ada orang tak nak cakap agama kita sama dekat orang cina dan india? woit, ni dari pandangan hormat dan hormat sesama manusia lah,, pandangan fikrah, cerita kau dengan tuhan Allah adalah cerita tersirat, kalau kau lafaz tuhan kau itu Allah sekalipun, tak bermakna kau dah betul2 akur dengan kehendaknya. Islam pon ada masalah extremis. Take look on syiah kat Iran iraq, tengok macam mana gadis dalam penjara dirogol oleh pegawai yang jaga kat iran, tengok macam mana raja arab guna duit melabur di kelab Man City. Please, nie bukan cerita Raja Arab dah kene dakyah freemason, tapi nie cerita akidah orang kapitalis adalah mencari keuntungan. 

Gunakanlah fikrah kau. Gunakan ilmu sains logikal untuk membuat kau lebih faham sesuatu.


'Tapi chin, kan kita kene ikut perintah Al Quran untuk buat sesuatu?'

Okay, fine, itu aku admit, tapi macam mana kau nak ikut kata kata Al Quran kalau kau belum dapat memahami? kau takkan dapat ke kuala terengganu kalau tak tau LPT tu jalan dia boleh bawa ke sana atau tak,  kalau lah logik akal ni sesuatu yang dilarang guna dalam mencorakkan pemikiran, macam mana kita nak dibezakan dengan binatang? Akal suatu nak digunakan lah beb, jangan melabon tak boleh guna logik akal lagi.

Di malaysia, pengganas terrorist dioutlawed kan supaya tidak berkembang. Kalau macam tu, islam terrorist juga patut dioutlawed kan, si extrimis yang guna 'memimpin sebab mewakili tuhan' untuk merembat harta disini sana, untuk pukul rakyat, mereka ini juga kind of people yang patut dioutlawed kan even kat Tv1 tunjuk gambar dia solat jumaat kat masjid negara.

Untuk faktor economic, islam mengajurkan zakat. Iaitu unjuran wang yang perlu dibayar oleh si kaya kepada mereka yang kurang bernasib baik macam dalam rancangan bersamamu. Ini untuk menjaga kebajikan mereka yang kurang bernasib baik, ini juga adalah teori dalam sosialisme and comunist yang menjaga kepentingan kelas bawahan.

Islam menganjurkan kita supaya berdoa untuk kepentingan orang ramai dan bukan hanya untuk diri sendiri. Siapa sahaja yang berdoa untuk orang ramai, akan diberikan ganjaran pahala. Budak sekolah pon boleh beritahu ini.Kalau kita makan juga secara berkomuniti, kita juga akan mendapat pahala tambahan.

Weh chin, ko duk dalam malaysia negara islam, kau islamlah tu, apsal ko nak bangga sangat dengan komunis dan sosialis?

Komunis,atau pon masyarakat@ummah tidak menentang ajaran islam,sebaliknya,ia sangat islamik berbanding orang islam di Malaysia.Jadi, jangan terkeliru dengn communist terorist, ia adalah sama kepada kumpulan pelampau islam di tanah arab, dan kalau benar kumpulan militan wujud kat malaysia, ia juga sama seperti komunist terrorist. Bagi aku macam nie, kau outlowed syiah, adakah kau out lawed islam? dan kau outlawed comunist terroris, adakah kau perlu outlawed komunis keseluruhannya?

Islam melarang riba. Kita semua tahu bagaimana kapitalisme barat yang merosakkan, dalam sistem tertentu kewangan-perbankan. Negara dan berjuta-juta orang adalah tertakluk kepada perhambaan ekonomi kerana ini. Kewangan negara kukuh menguasai negara-negara yang lemah. Ini adalah satu bentuk perhambaan bentuk yang paling teruk dan islam sangat menentang sebarang bentuk perhambaan. Again,ini juga propaganda komunis and sosialis macam che' guevarra pejuangkan.

Islam menentang pemerintahan berbentuk monarki. TAk percaya? kau boleh pergi bacasejarah imam malik. Democracy adalah sesuatu yang dianjurkan oleh islam. It is really islamic. Dan upholding komunis atau sosialis, sebenarnya membuatkan kita lebih islamik. Tapi, orang malaysia lagi suka duduk dalam sistem pecah perintah monarki nie, yang mana menteri dan pm boleh decide sesuka hati sebarang projek yang nak dijalan kan.

 Sosialisme @ komunis adalah bertentangan dengan konsep yang kuat mendominasi yang lemah, yang kaya pembudakan orang miskin, yang minoriti menindas majoriti, dan Islam telah mempopularkan konsep ummah (atau kelompok) menentukan nasibnya sendiri. Bukan si minoriti menentukan nasib  masa depan negara.
Kita dah terbiasa dan berbangga dengan corak pemerintahan sistem kapitalis nie. Kita tak amik tahu dalam bank islam pon ada riba' yang dah ditukar nama, kita tak pernah nak ambl tahu, duit kita dah dilabur kemana dan kemana, yang kita tahu ikut dan ikut, terus mengikut, yang suka berhutang bank, nanti bila dia mati nanti roh dia tergantung kat langit tak? sila jawab!

P/S : Aku harap aku juga adalah sosialis, dan aku akan berbangga dengannya.

Sekian
AnakMudaDiary @ P.M.A.C

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...