i serve nuff nang

Tuesday, July 5, 2011

Yap, 2012 memang suatu kiamat!huh!


Assalamualaikum w.b.t
Okay, kita tinggalkan compang camping politikal ekonomi buat sementara, Anyway, tulisan nie tetap juga berkaitan ekonomi, cerita yang ada perkataan yang paling digemari disebut orang islam dan Melayu. Ramai tertipu. thats all. Kiamat yang dimaksudkan bukan macam dalam cerita 2012 yang ceritakan pengakhiran dunia, anyway, dunia pon tak berakhir lagi time tue sebab habitat manusia akan berterusan hidup lagi. Cerita itu menunjukkan manusia mengatasi kuasa tuhan. Anyway, you have to understand, behind the 2012, its about economy, dalam kristian dan yahudi, mereka juga tahu hari pengakhiran dunia, hari pengakhiran yang tiada manusia lagi atas muka bumi ini, ini juga hasil logik sains, yang menunjukkan bumi semakin tandus. 

2012 nie adalah cerita yang dah dijangka oleh pereka sistem. aku nak tanya dengan adik aku, dia belajar actuary, ekonomi hari ni, ekonomi prediction, prediction masa depan, dan ini memg kerja probability. dan akan tiba masanya, memang sistem ini akan runtuh akhirnya. Sistem yang membentukkan kehidupan sebahagian bani manusia hari ini, tak kisah islam yahudi atau lain2, sistem ini membentuk. Dan ini bukan ajaran freemason cakap hari nak kiamat untuk sesatkan islam dan kristian, perceive yourself in reality, it is economy, noe matter what.

ITULAH KERUNTUHAN SISTEM KAPITALISMA yang berakidahkan keuntungan. Memperhambakan orang lain, memperhambakan negara lain, mereka kata2, ' siapa berusaha dia berjaya', tp still gak ada orang yang berusaha, tapi tak dapat tempat dalam sistem nie. Harus faham, 2012 adalah prediction kejatuhan nielai wang kertas. Wang kertas? tak kisah ringgit, dolar, rupee, dll, nilainya akan hilang sebab percetakan wang yang secara melampau. Harus faham, duit ini, nilainya adalah persepsi manusia terhadap sehelai kertas. Mencipta persepsi dengan letak gambar Tunku abdul rahman, piramid, bangunan mercu tanda, dan nombor nilai sebagai mencipta persepsi terhadap sekeping kertas tersebut. Ia berbeza dengan emas dan dinar yang nilainya tak runtuh, nilainya kekal sebab emas secara logiknya dibakar tempa akan tetap bentuk nilai yang sama, tak sama dengan kertas yang bila dibakar, hilang persepsi dia. 

Tak percaya? try cari maklumat bahawa orang yahudi juga dah mula menyimpan emas, bukan orang peniaga dimalaysia je. Kat UK, people tend to drawn their money from banks sebab amerika dan united kingdom dalam proses mencetak duit secara berlebihan untuk tanggung hutang besar. Kalau bukan sebab ketenteraan yang maju, surely american now is worses than burma.and indonesia. Dan kekuatan amerika sememangnya kuat sebab almost 80% of world are really bergantung dengan ekonomi amerika. Kiamat ini adalah kiamat ekonomi, kiamat yang buatkan manusia yang bergantung hidup wang ringgit akan menderita. penyimpan dan pelabur yang lambat akan menderita. Sedang orang uk dan amerika mula takut untuk bagi wang pada institusi, rakyat malaysia pulak dipoyokan dengan pelaburan kat bank dan unit trust. Yap memang kau melabur 100000 hari kau boleh dapat 120000 at the end of ten years, but, can they tell you how much it worth of additional 20000 in the next ten years? Dulu mak kita belanja 5 sen untuk pergi sekolah, sekarang, anak anda perlu at least 2 ke 3 ringgit untuk siap belanja makan, itu dalam tempoh 20 ke 30 tahun. Dan masa itu, orang masih tak gunakan bank untuk kembangkan duit.

                                                Jom Belajar
Dulu 1969. Rm 0.05 = Nasi lemak + air sirap + kuih karipap ( tanya mak kau)

then 2000 Rm 2 = Air Sirap + nasi lemak + kuih karipap mini ( kalau cukup lah)(bank Belum jadi tempat perlaburan orang ramai
sekarang 2011 = Rm 3  = air sirap, + Nasi lemak

2011------>seterusnya, cuba presdict harga masa depan, + bank semakin banyak hasilkan duit dari pinjaman dan perlaburan orang buat. Itu juga maksudnya, your investment now means nothing. faham?

Intitusi macam bank peranan besar dalam sesebuah negara. SAtu kronologi mudah, Aku bagi bank(simpanan), dari simpanan, bank akan buat perlaburan dengan duit kau kat projek berpotensi, dan bukan malaysia je,bank juga involve dengan projek luar negara, bank tempatan akan bergantung dengan bank negara, dan bank negara bergantung pada bank dunia. Duit yang aku simpan kat bank tadi, ada hasil dari perlaburan, dan hasil kebergantungan bank tempatan pada bank negara, dan sama kronos nya pada bank dunia, can u see? walau macam manapon, duit tetap akan tercipta. Wang kertas akan tetap dikeluarkan, macam mana dia cakap nak freeze duit negara, akkhirnya tetap production duit akan berlaku, dan ini akan mengurangkan nilai persepsi pada sekeping kertas tu. Sebab tu, bila menteri konon pakar ekonomi labon kata nilai ringgit takkan cecah 2.90 dollar, tapi sekarang nilai dia dah 2.99 ringgit bagi setiap dollar.

Kiamatnya sistem sekarang bukan sebab ketandusan duit, tapi terlalu banyak duit, Tragedi duit daun pisang jepun akan berulang lagi, dan aku? aku akan bersorak gembira. Padan muka pengejar kekayaan, padan muka pakar labon yang kaki rembat harta orang lain, padan muka Ronald Keagen dan mamakhathir yang melabonkan ketuanan duit dan ketuanan penswastaan. Sistem ni akan runtuh, sebab manusia dah mula berfikir. Fikrah manusia yang mula bersatu, pernyatuan umat manusia nie menyebabkan pembentukan persepsi yang lain, persepsi itu adalah, ketidak mampuan membentuk persepsi yang konkrit lagi di mata manusia.i bet.

Maybe inilah sebab ada kawan aku tidak menyimpan duit di bank lagi. orang orang kaya sekarang tengah sibuk mengira duit untuk beli emas dan tanah, sebab ia berbentuk kekal dan menjamin, kata orang, ini juga akan memulakan kehidupan sistem ekonomi menggunakan dinar@emas. Yang mana ia bersifat kekal dan tidak mudah dicipta dikeluar. 

Balik ke cerita 2012, manusia akan terus hidup juga, hidup dengan sistem baru, begitu juga kesinambungan kiamat economic ini, sama da ekonomi sosialis akan bangkit, atau sistem kapitalis masih mengusai kepala otak kita?

Tapi lagi sekali, ia berbalik kepada manusia, jika kaki labon dan kaki kedekut, kaki rembat, kaki penguasa, kalau dia bajet sultan yang cakap emas nie milik dia milik kerajaan, milik bank emas dunia, sistem ini akan tetap collapse!

p/s : come 2012 come 2012, i want to see the kiamat of economi!

Sekian
AnakMudaDiary @ P.M.A.C


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...