i serve nuff nang

Sunday, February 20, 2011

PRK UUM? Aspirasi, Perubahan, Bebas, Jiwa aku hanya untuk Student Power

Assalamualaikum w.b.t

Well Well well datang lagi PRK kat campus uum kali nie, at last, aku dapat gak tengok macam mana akhirnya admin mula tak tenang datang pilihanraya kampus nie. pilihanraya kali ni?? yes aku boleh pandang dari persspektif yang lain, student dah tak lagi di gula gulakan macam dulu, apa kalau MPP kata HEP da decide, tak ley ubah, hah?wats that, thats call lembu dicucuk hidungnya, Lembu tu walau berbadan besar, akhirnya dikalahkan seorang manusi yang jauh lagi kecik dari dia, get me?

Kita dah dikejutkan dengan kebangkitan student power yang di bawa bro muslera and the gang b4 raya cina, thats the best ang pow untuk aku rasanya, thx bro mus! apape pun pihanraya nie guna komputer, can believe that it will bring differences despite the result shown after PRK?Bila guna komputer, dah tak da la feel nak memang kah,semua atas satu klik, masuk database, jangan ingat database tak boleh di edit okay, aku belajar kot. bagi aku senang kalau pilihanraya nie tak jadi, berkumpul lah yang tak puas hati pilih pilihanjalanraya, so hows bout that??

Okay Aspirasi,who are u guys? pada kepimpinan b4 nie, anda diwakili gadis2 comel dan cute. Gua tengok pon stim bai, tapi pikirkan diorang nak jaga kebajikan gua, gua ketepikan stim tue, gua tulus,kah kah kah. Last PRK u come with aspirasi perubahan, now become ASPIRASI only, satu soalan je gua nak tua, lu olang Pro HEP ke? korang mumbling lah camne pon, tapi kalau ckp korang akan buat ikut procedur and ikut ckp bulat bulat, aku rasa krang bukanlah lembu yang perlu aku undi.Ada lembu cun pun musim lepas asek g dating je, buat kerja tak seberapa pon, okay, aku undi kau sebab kau cun, fine,hahahah!

Perubahan?
Some said nie pecahan dari aspirasi, kononnya taknak ikut telunjuk HEP untuk pilih calon, aku dengar citer lah. Kebenaran?damn! ada kebenaran ke dalam dunia nie? okay fine, kalau betul korang bukan dikudakan HEP, boleh plak korang buat kempen sama sama dengan aspirasi ek? duk sedewan kempen sama sama, wat the hal nie??pernah tengok parti plitik duk sedewan pastu kempen sama sama padahal tau diorang akan berlawan? So, perubahan? is it a really change??aku tak undi lagi aku rase tertipu dah, Perubahan tu je adalah perkataan dari Aspirasi Perubahan sem lepas, kalau ikut politik luar, perubahan nie orang yang keluar UMNO duk masuk PKR, pastu wat kecoh, damn, i hate them!Sory perubahan, not my favour again

Bebas?Transformasi?
Korang ada 6 calon je kan kat kerusi umum than ada 2 kat kerusi COB. Okay let me tell u, aku borak semalam dgn salah sorang dari korang, aku bual kenpa korang tak guna nama Pro- M. then u answer me about idealogis,korang pulak macam menggambarkan Pro-M tue jahat, hah, kalau tak da bro muslera yang bersifat Pro- M macam tue, korang ingat pilihanraya akan jd hangat nie. Fine, memang tak bertapak lagi Pro-M kat sini, tapi kenapa korang tak start?takot tak dapat tempat? Kalau tue pon korang takotkan, macam na korang nak juangkan kebenaran n kebajikan korang ckp tu?Kalau takde orang mula, korang lah mulakan, y not?undi bebas??need to think twice, ada awek farahusna fauzana, tapi tak cukup cun lagi,,,hahah,,,aku nak undi cina 2 orang tue kot, bagus ket, hahaha

Okay, lets revert to Mesir political issue, fine ia konsep lagi besar dari ni, yang membawa kepada penentangan aritu sebenarnya bukan di mulakan ikhwanul muslimin ke sapa sapa, tapi sorang anakmuda yang menjual sayur di tepi jalan, tak caya tanya google, dia dah buktikan, tanpa jawatan, sticker, tanpa kereta besar, dia boleh cipta kebangkitan yang membawa kepada turunnya regim Hosni Mubarak. perkara yang menindas wajib ditentang, tak perlu jawatan besar dan kejar jawatan itu ini kalau nak menentang!macam muslera, dia ada jawatan Pro-M ke ape?tak de kan??tapi now hampir semua kenal budak yang nak debat dengan HEP tue

The last one, ketiga 3 nie sokong tak perlu penglibatan parti politik luar, and student baik settle masalah sendiri je, damn! i hate it, student anakmuda yang bersemangat!tenaga tak macam orang tua, time nak pungut ilmu nielah diorang belajar semua perkara, kalau tak suka, makna korang juga menyekat kebebasan student bersuara!aku amek tau gak politik luar, aku boleh apply lagi dlm proses pembelajaran aku kat kelas account tue, kalau aku tak amek tau pasal rasuah penyelewengan syarikat glc kat luar tue, jadi bodhlah aku dalam kelas. kalau korang tak nak bg amik tau pasal politic its fine, tapi jangan la bising kalau student tak g daftar mengundi lagi, korang tak nak student berpolitik, serve your right! memang patut kalau student tak yah g daftar dengan SPR tue. Get Me?

Kalau sesiapa ckp just nak perjuang hak student melayu je, nak perjuang cina je, nak perjuang india je, siap!aku paling benci racism people!

Akan bersambung,

Sekian
AnakMudaDiary @ P.M.A.C

2 comments:

  1. Assalamualaikum teman sekampusku..ni kaitan revolusi kat mesir..bukan seorg pemuda...ramai pemuda sebenarnya..syabab 6 april.digelar syabab 6 april kerana inilah tarikh mereka bertemu dan merancang di sebalik tabir.beberapa pemuda yang mempunyai latar belakang yang berbeza yang membawa satu"transformasi dan inovasi"dalam pemikiran rakyat mesir yg akhirnya membawa satu ledakan yg besar.Ada yg mengatakan bahawa ledakan ini terjadi adalah disebabkan oleh campur tangan ikhwanul muslimin..Untuk pengetahuan saudaraku juga..mereka ini adalah pemuda yg menerima sedikit sebanyak bantuan dari ikhwanul muslimin..bergerak secara underground..~~~wehdatul fikr..kesatuan dalam fikrah..sama2 nak tuju jalan yg sama..^_^
    kalau saya salah,perbetulkan sebab apa yg saya tahu datangnya dari org2 yg saya hormati dan saya kagumi..wallahua'lam

    ReplyDelete
  2. waalaikummussalam saudari
    terima kasih kerana memberitahu
    ya memang benar mengenai syabab 6 itu, tapi cuba lihat kembali, adakah mereka berjuang atas nama ikhwanul muslimin??tidak,, pemuda saya maksudkan ini ah puncanya, dia ditangkap oleh polis dan tentera, dia hanyalah penjual sayur di jalanan, tidak perlukan duit untuk berjjuang dia hanya tahu dia rakyat dan dia layak berjuang, itulah saya maksudkan,

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...