i serve nuff nang

Friday, December 7, 2012

Mengenai LGBT




Entry Ringkas
Lesbian Gay Biseksual dan Transeksual adalah antara isu kononnya menarik akan jadi pada pilihanraya kali ini. Jika tanya pada aku, aku memang tak sokong, tapi aku akan tentang mereka yang menentang orang yang nafikan orang macam ni untuk terus hidup atas muka bumi.

Ramai dah tau mengenai LGBT movement. Bagi aku yang pernah dengar diorang bercerita mengenai kehicupan yang bertentangan dengan kehendak diorang untuk bertukar jantina, aku rasa semua itu ada pro dan kontranya. Yang penting balik kepada kehidupan kita selaku manusia.

Bercakap mulut memang senang, ingat agama ingat tuhan, diciptakan laki dan perempuan sahaja atas dunia jangan mengubah susunan tuhan. Lagi sekali aku bagitahu ini adalah mengenai keinginan. Apabila kau mempunyai keinginan, kau akan ketepikan pertimbangan. Dasarnya, penganut LGBT ini ada yang telah dicorak dari kecil oleh ibu bapa mereka. Sehingga membawa ke konfliks kerja dan sebagainya. Aku malas nak terangkan cerita panjang. KAu pasti pernah juma seorang nama Shahril yang ingin dipanggil Sherril. Nampak tak logik, tapi ini lah manusia kan.

Nak cakap penganut LGBT ini supaya ingat tuhan ikut kaulah. Tapi jangan lupa anak2 meleis yang merempit yang tonggang arak itu semua kau ingat mereka tak ingat tuhan. Pasangan terlajur dalam kereta depan mata ada Sticker 'Allah' itu tak ingat tuhannya? Dipejabat2 kerajaan yang dimulakan dengan bacaan doa, tapi kerja malas, kuat tido tu tak baca doa awal pagi tadi? Asasnya semua ini sama, iaitu keinginan. Kau sanggup berbelanja besar beli barang LV dan Coach, tanpa fikir orang tak makan dan suruhan tuhan supaya berkasih sayang dengan hulurkan bantuan, aku yakin waktu tu kau masih ingat tuhan kan?

Pendek kata, cua LGBT tu tak sebulu dengan kau punya dosa je, sebab tu kau menentang setentangnya. Penyakit nya sama. Keinginan. 

Bagi aku yang bersifat litaralist yang berkawan dengan pelbagai orang, aku bukan menyokong orang orang macam nie. Tapi aku jugak tak kan nafikan hak dia untuk hidup atas muka bumi ni. Asalkan dia belum berjaya ganggu anu aku atau mengurangkan hak aku untuk hidup dan bebas atas muka bumi. Beza itu dosa dia dengan tuhan alam ni, bukan dosa dengan kau itu wahai wali. Dosa dengan tuhan adalah penyakit yang perlu diberi perubatan. Bukan kita cabut mesin talian hayat untuk orang nyawa2 ikan. Mereka masih mampu dipulihkan.

Dosa dengan manusia macam merogol, merompak, mencabuli hak orang itu adalah lebih teruk dan bawak bahana. Seperti aku tau yang kita tak boleh cabul hak orang bukan muslim sesuka hati, seperti juga kamu tak boleh cabul hak orang LGBT, selagi dia tak menjejaskan kau periuk nasik.

LGBT itu penyakit
Sakit mereka, kita lah doktor
Doktor menyembuh penyakit
Bukan cari jalan singkat
hapuskan si sakit.


Sekian
AnakMudaDiary.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...