i serve nuff nang

Saturday, December 4, 2010

UpDATED!!Dari cerita keadilan dalam beragama!!

UPDATED!!Apa yang ingin saya bawakan?saya bawakan disini bahawa lihatlah umat islam, inikah penindasan yang islam anjurkan??kita duk bising islam ditindas lah bagai, tapi pada masa sama kita sendiri menindas kaum dan agama lain. Kita selalu mengatakan islam agama yang adil dan membawa kesejahteraan, tapi selepas saya menulis nie, saya pun terfikir, adakah manusia terlalu fanatik terhadap agama sendiri sehingga membawa cacian ke agama lain? Itu belum saya cerita orang yahudi juga ditindas,

Janganlah bertopen topen lagi saudara maraku. Kita diajar supaya bertindak adil, melawan apabila dilawan, bukan memulakan sesuatu perlawanan, agama yang mengajar untuk melakukan perlawanan adalah agama yang wajib ditentang!

Anyway : Orang ada kata,
Yahudi dulu tak sama dengan yahudi sekarang
Kristian dulu tak sama dengan kristian sekarang
Non muslim dulu tak sama dengan non muslim sekarang

Pernah tak terfikir
Adakah ISLAM dullu sama dengan ISLAM sekarang?

Yang merosakkan agama adalah manusia, ISLAM memang sesuai sepanjang zaman, tapi syg manusi merosakkannya hingga kelihatan cantik dan tak molek!!

sekian..
Panglima Muda Ahmad Chin @ AnakMudaDiary
Wassalam

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...