i serve nuff nang

Monday, May 17, 2010

AnakMuda BErkenalan dengan Noam Chomsky

Noam Chomsky telah di haramkan dari memasuki Tebing Barat Palestine kelmarin.

Chomsky yang selalu menerima bantahan dan tohaman dari pelbagai bentuk regim dalam dunia ini telah di halang sekali lagi.

Intelektual kiri bermazhab anarko ini adalah satu-satu intelektual yang paling berpengaruh dalam dunia ini. Di katakan jadual jemputan untuk mendengar syarahan Noam Chomsky telah di penuhi untuk lima tahun ke hadapan.

Chomsky telah cuba menyeberang Sungai Jordan ke Tebing Barat melalui jambatan Allenby. Ini lah kali pertama Chomsky dihalang dari memasuki Palestine.

Chomsky telah di jemput oleh Birzeit University dan Institute of Palestine Studies di Ramallah untuk menyampaikan beberapa siri ceramah.

‘ Rejim Isreal tidak suka apa yang saya akan katakan dan saya samakan Isreal dengan regim-rejim lain dalam dunia ini’ kata Chomsky kepada Al-Jazeera.

• Noam Chomsky ialah seorang Yahudi.

Penting untuk anakmuda hilite disini, dimana anakmuda pernah menggunakan gambar noam Chomsky di Fb dan pernah mendapat kritikan. Noam chomsky adalah conth orang yahudi tetapi bukan berfahaman yahudi zionist. Paksi politiknya bukanlah angkatan dan fahaman regim zionist. Noam adalah orang yang mengutuk bangsanya sendiri yang menjalankan penindasan ke atas Pelestin iaitu mereka yang taksub kepada yahudi dan di panggil ZIonist. Ini tak kurang bedanya dengan orang yang fanatik islam sehingga membawa kepada ajaran sesat dan bentuk ajaran karut dll.

Persoalannya, adakah anakmuda harus membenci dia kerana dia seorang yahudi?Sebab itu anakmuda lebih consider untuk melaungkan anti-yahudizionist atau anti zionist berbanding anti-yahudi. Dan Anakmuda sememangnya takjub dengan keberanian Noam dalam menegakkan hak asasi manusia

Antara kata2 yang pernah dikeluarkannya adalah

'world dont need hero but world needs good ideas'

sekian,PMAC @ anakmudadiary

4 comments:

  1. dalam Al-Quran ada cakap tak yang orang yahudi confirm masuk neraka?

    ReplyDelete
  2. stuju gn ank muda.. klau kta kaji smula.. mmg ad yahudi yg mmeluk islam walaupn tidak ramai krn mrk adlh bngsa yg angkuh dan mrasakan dri mreka adlah yg terbaik.. ttpi apa yg mnjadi mslh sbnrnya adlh puak plampau.. xkra dari bngsa @ agama apa skali pun pelampau mrupakan ancaman.. dlam islam skali pun ad puak2 ini yg mana akan mnjth hkum sesuka hti dan memndng rndah kpd puak yg lain .. sdngkn mrka ptt mmbmbng puak yg lain dan bknmncemuh mreka.. islam itu adalah besderhana..

    ReplyDelete
  3. odd soldier : aper kate ko g cari sendir??kag kah kah

    silverrhythm : thx...just bout my opinion and just feel so sad when our islam in malaysia are to obses over others.they forgot the ajran from Nabi Muhammad S.A.W...mereka juga lupe kisah Rasulullah S.A.W menyuap roti kepada seorang yahudi buta membenci baginda sendiri

    ReplyDelete
  4. punk is not a fashion.punk is idea hahaha~

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...