i serve nuff nang

Tuesday, May 18, 2010

Dulu Saya Bangga ...... Sekarang?

Post untuk BerFikir..Pikirlah..kalau tak setuju bg tau je...okay??
Maybe saya juga tak reti berfikir

Assalamualaikum w.b.t. Anakmuda kembali lagi kali ni untuk posting ke 22. Banyak yang telah berlaku sepanjang cuti anakmuda nie selain dating2 lar kan.Ini post berkaitan isu semasa dam agak terkejut sebenarnya
Menarik, barulah terpandang dalam keadaan Malaysia begini, sedarlah kita sebenarnya menuju ke arah pemikiran yang tidak lagi dikongkong, rakyat sudah sedar dan mara menuntut perubahan. Duit mungkin mampu beli rakyat, tapi proses pengundian di Sibu hari itu menunjukkan rakyat tidak lagi mudah digelapkan dengan duit yang di'sedekah'.

Kali ni post mudah je, kalau 'dulu saya bangga...sekarang?'


  • Dulu saya bangga bila belajar ekonomi, tau malaysia tak mengiktiraf hasil perjudian dan perlacuran.
Sekarang perlu ke saya bagga lagi Hasil Judi sudah diiktiraf.Saya malu

  • Dulu saya bangga bila diberitahu kita adalah negara islam yang jadi contoh di OIC tanpa pikir bini PM time pakai tudung ke tak?
Sekarang saya dah tak kisah sebab kat Malaysia kes rogol meningkat, anak islam pun tak segan bat video lucah,jadi saya jadi malu

  • Dulu saya bangga bila tau negara kita membekalkan petrol paling murah dan berkualiti dan diuruskan dengan baik oleh petronas
Sekarang saya tak kisah sebab haraga dah tak beza dah dengan negara lain,Malaysia jual dua blok pada brunei, perlu ke saya bangga lagi?

  • Dulu saya bangga bila tengok cerita gerak khas pasal kecekapan polis dalam menguruskan jenayah.Terornya mereka menembak
Sekarang saya naik jelik bila dengar cerita 'gerak khas' sebab pencuri,perompak,sudah sama kot dengan budak2 kecik yang buat salah kecik.Saya bangga gak tembakanya tepat kepada orang yang tak bersalah.


  • Dulu saya bangga Dr.M membaiki ekonomi tanpa membohong rakyat bahwa eko malaysia memg bermasalah,
Sekarang saya da tak kisah sebb dato' Najib ckp 'our economy has no problem',tapi ckp jugak eko makin baik, Malaysia tak da duit.

Ada banyak lagi, siapa siapa sudi tambahkan tak?tak larat nak post panjang panjang.Tapi yang nyata, waktu saya bodoh dulu, saya selalu bangga membuta tuli, sekarang Alhamdulillah dah ada ilmu sikit,mungkin boleh ditipu lagi, tapi tak mudah la kan.

Sekian,posting kali ini dari anakmudadiary,harap readers boleh komen untuk tambah isi. Setiap isi lagi baik dari termenung tanpa berfikir.

Sekian
PMAC @ AnakMudaDiary

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...