i serve nuff nang

Saturday, December 3, 2011

Romantik itu 'hubungan ranjang' Kah?



Tulisan ke berapa tah, gua harap betul2 satu hari nanti gua boleh jadi penulis yang baik. Penulis yang jujur dalam setiap tulisan yang bukan mencarut poyo berbahasa ibunda mengikut kamus dewan bahasa sahaja yang lebih  banyak berlakon dan menipuh. 


Bagi gua, penulis, penyair, penyajak yang baik akan keluarkan kata2 kasar, ya kata2 yang dalam keadaan marah. Dalam keadaan marah tanpa sedar kau akan terlepas cakap juga kerana di saat itu tahap kejujuran lu berada ditahap 200% dan hampir2 out of control. So, kepada yang selalu cakap tak suka laki panas baran, kadang2 itu lelaki paling jujur, kamu tak suka orang menipukan? SO, berhati2 dengan ayat manis bungaan kami. Tak semua tepat.
Paling kurang pun, mungkin korang akan cakap, 'takpalah, saya lagi suka laki menipu'.





Romantik. Rasa gua ini bukan perkataan dari bahasa melayu, tapi ini adalah pengaruh barat. Bila cakap romantik, otomatik dalam kepala otak jua akan terngiau Rumie dan Julie versi melayu, Romeo dan Juliet versi barat illuminati. Pergi mam lah iluminati ke melayu ke hape, hidup kau ni boleh aman ke tanpa kasih sayang?

 Romantik boleh jadi scene :

Leornado Di caprio lukis gambar kate winslet dalam cite TITANIC
Ciuman adore dalam cite Twilight Breaking Dawn.
Pornografi juga mungkin dianggap Suatu yang Romantik.Kah kah kah



Kasihannya bani melayu hari ini apabila disebut akan romantis, ia adalah kisah sex. Apabila lelaki berkata
'jadilah romantis sket', actually he mean sexuality needs. Pegang2 cium2 hug2. Bagi mani melayu, romantik itu adalah 'sayang tolong bukakan baju abam'. Fak.


Pada pendapat gua, romantik adalah penyempurnaan nafkah batin kau pada seseorang yang kau kasihi. Tapi bukan kisah sex malam2 minum kopi janda tongkat ali tutup lampu ,

'saya ada kat bilik bang'
1. Bila sebut batin2, ko ingat apa? Tok batin penguat?
Tapi bagi gua romantik ni memenuhi kehendak dia. Memenuhi kebutuhannya. Batin itu adalah kehendak hati. memenuhi kehendak dan menggembirakan. Tak semestinya dengan sex kamasutra dan 69 akan menggembirakan pasangan kau 24/7.
Beginilah saya terangkan dari segi bahasa. Batin dikaitkan dengan perasaan hati, jiwa dan semangat seseorang. Mengatakan batin adalah mengenai anu dan apam adalah suatu yang sangat karut bin marut.

Dan bagi gua, nafkah batin yang paling baik ialah 'memahami dan menghormati kehendak pasangan'.
Tapi dalam kepala bana kita, berkahwin, nikah itu hanyalah untuk berentot entot. @ menghalalkan yang haram sahaja.Ceh.

Jika kau dapat bini yang ala ala atheist pon hormatkan dia, dia juga manusia yang dikurnia akal untuk berfikir.

Kadang2 betul jugak orang perempuan melayu ni suka lari ikut bangla, serius, sebab dalam jiwa bangla nie ada sifat 'saya kadang2 tak kenal erti malu'. Bangla boleh datang dan jalan berpimpin tangan sesama mereka laki dan laki, dan korang malaysia sibuk maki hamun diorang buat macam tu. Tapi bagi aku tu lah yang perempuan malaysia suka. 
Kau boleh kira waktu korang pergi jalan kat central market, chowkit tgok anakmuda2 yang baru bertaraf kapel sibuk berpegang tangan. Yang nampak macam dah kahwin? jalan renggang, yap memang ada dapat kekalkan romantis dari saat kapel sampai ke alam kahwin, tapi berapa banyak?

Berjalan berjauhan itu lambang kekacauan dan kedinginan, so, rasa gua tak salah untuk tengok semua pasangan berjalan pimpin tangan untuk mensimbolikkan kasih sayang. Itu juga sangat romantik.

Romantik dalam berkasih sayang jangan dikepala banakan
Kasih Sayang jangan dikepala banakan
Kepala banakan orang yang dengki orang berkasih sayang
Kepala banakan perasaan benci kamu


Love Cures people, both the ones who give it and the ones who receive it.


P/s : Spread love, No Hate ~ Jarex

AnakMudaDiary

1 comment:

  1. Ape ko mengarut ni...? Mcm nak gelak pun ade, bila baca... aiyoooo...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...