i serve nuff nang

Tuesday, March 15, 2011

Okay, why i should say no to nuclear power plant in Malaysia









 Assalamualaikum w.b.t And very good nite, 


Hari ni 14/3 genap lah 3 hari jepun dilanda tsunami cukup 3 hari, tsunami atau malay name dia ombak jahat, menggegarkan sebuah negara ulung dengan kemajuannya dengan gempa 8.9 ritcher scale, aku percaya Maria Ozawa pon konfem dedor punya. I dont want make thing silly, kalau dia terbunuh pon, aku akan turut bersimpati atas nasib dia, aku bersimpati dengan sekalian japanese marhein, and the most unbelieveable things, they still can que in line untuk dapatkan bantuan dan barang kat supermarket tak kisah panjang mana pun, nie baru sabar sebahagian dari iman, anyway, kalau jd kat malaysia kat memana negara islam, pasti akan berebut rebut semua kat pasaran cari bantuan bagai tanpa peduli nasib orang lain lagikan? waktu gula kene simpan pun tgok jela macam ne perangai orang islam malaysia ni,hah~


Jepun yang terkenal dengan nuclear sejak peristiwa hiroshima dan nagasaki tue hari ni dah mengaku sebenarnya dari hari pertama sisa radiaktif dah tercemar, wat da fak, kat Malaysia still cp tak da apape nak dirisaukan ke ape pon, kat bbc line dah inform awal2 berjaga2 lah dengan hujan dan awan mendung, nie lah kuasa nuclear, menjalar kesana sinim, dan akhirnya rakyat miskin susah gak yang terevolusi kepala besar telinga kecik nie, yang kaya nek kapal terbang chow awal2, lanchow!


Aku tertarik betul dengan bekas pelawat UUM nie, tan sri Muhyidin yassin, sory salah eja, i dont realy care what your name are, tapi hari dia still umum, Malaysia akan teruskan dengan teknologi nuclear untuk jana elektrik, pastu ade la profesor kangkung berduyun2 menykong dan mencadangkan supaya terus dibina, tak percaya tgok paper utusan melayan ngan berita harian 2 3 hari lagi nanti, mungkin korang akan cakap, aku nie lagi bodoh dari dia tak tau apape nak jimat cost lah semua, damn! ada byk lagi alternatif, solar hidro yang lagi bersih, tak nak guna pesal, orang len sibuk nak, ko pun nak jugak? tak leh blah! Sebelum aku cite pasal aku tak nak nuclear nape, lets see sum bullshitting paper in malaysia regarding Utusan dangan berita minggu,






2 paper pandai nie sekarang, ariitu sebuk hembur2 tiada letupan rasmi kat jepun berkaitan nuclear, tak nak bg rakyat gelabah, paling tak leh blah, ' JANGAN BUAT SPEKULASI ' , hah, anyway spekulasi aku lagi percaya dari baca paper kuat lebong melayu tu, sekarang dah meletup, jom tunggu tgok, dia nak siarkan tak keterangan pasal sisa radioaktif dah terlerai kat jepun tue, kalau ade, aku salut, kalau tak da, aku harap2 sangat Ultraman pergi bako je syarikat utusan n berita hairan tu, tak yah wujud pon tak pe kalau just nak buat awak bodoh ultraman lari dari tsunami. Ini lah caranya, diorang tak nak tunjukkan keburukan penggunaan loji nucleaer tue kat Malaysia, cube ko bygkan kalau pakcik makcik felda, kampong,ulu, baca nuclear nie bawak bencana besar, ingat korang rasa diorang nak undi BN lagi tak?pikir balik kot sebab nuclear tue, kalu disiar cerita keburukan nuclear tue, aku jamin muhyidin akan tarik balik kenyataan dia bila rakyat berdemo!


Okay lets go topic,kenapa aku menyampah gila bila negara nie nak buat nuclear?lets see some kroni projek kat malaysia nie,


1.Stadium kat terengganu

2.Jamban si tan satu malaysia kat perak

3.bumbung mahkamah jalan duta pon bocor lagi

4.Hospital Sultanah bahyah tue?berapa tahun nak siap?5?10tahun?

5.Paling aku sokong, bila nak repair tingkap kereta proton yang konfem rosak lepas 3 bulan beli?

6. Aku tau korang pandai, sila tambah lagi



Pastu ko dah berangan gila nak buat power plant nuclear??ckp jimat dengan guna uranium semua, pergi mamposlah, janji tak selamat kan?Jepun yang ranking rendah dalam amalan rasuah tue, rakyat berdisiplin semua, still kene gak??Malaysia?hah. Masuk kerja pun still kawan kene tolong punchcard kan lagi ko nak uruskan teknologi nuclear?


Sepatutnya, time nielah jakim dan majlis fatwa tentang, haramkan taik nuclear kat malaysia nie, taik nie lagi bahaya dari taik lembu, lagi bahaya dari orang berdemo, lagi bahaya dari orang sambut Valentine. Buktinya? tengok ape jadi kat jepun seminggu dua lagi pas sisa bahan nie tercemar,kontraktor buat rumah pon still ade retak2 lagi, buat hiway mrr2 tue pun still retak retak lagi pastu sibuk tampal itu ini, so, dah buat loji nucleaer nanti??nak main tampal2 jugak? tampal dahi kau dengan pelekat penghalau hantu cina tue lagi baik!

Okay, still ade kat yang nak jugak nuclear nie dibina, dengan alasan jimat tenaga semua,hahaha,, tapi please, jangan bina nuclear kat gombak, selangor, sintok, muar, sebab tue semua tempat berkaitan dengan aku, jangan bina kat tempat awek aku kota tinggi, tolong bina sebelah rumah PM atau rumah kau, kat putrajaya tuh, lagi sesuai, aku rasa kau sanggupkan? bina kat pejabat menteri kat purajaya tue ke, please, dont do stupid things!kat tempat aku nak bercengkerama.


Aku ada 2 3 orang kawan kat jepun, aku harap diorang selamat, ezat, hope u will do it safely...


P/s : the most stupidest thing is thinking about invent in nuclear technology - Me

Al fatihah Untuk rakyat Marhein Jepun

yang menulis dengan emo.

AnakMudaDiary @ P.M.A.C



1 comment:

  1. nice...he3..buat belakang umah muhyidein yassin je la..
    janagn buat kat terengganu jugak OK...mak bapak saya kat sna.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...