i serve nuff nang

Monday, June 7, 2010

Kenapa Saya KAta usaha Bantuan ke GAZA adalah 50% sia2


Assalamualailum w.b.t


Bertemu lagi dengan aku dalam laman blog nie, kali ni dan seterusnya maybe aku akan lebih suke menggunakan word ' aku dan engkau' atau kira rojak supaya mudah kita fahami sama2 apa yang aku sampaikan


TAjuk aku kali ini aku tak sure akan mendatang kemarahan pada kebanyakan orang tapi nie adalah pandangan peribadi yang aku nak kongsi sama2 untuk difikirkan bersama supaya dapat membuah cetusan idea kau orang


Baru baru nie kita diberitakan dengan penghantaran wakil Malaysia ke Misi bantuan Gaza. Bantuan terdiri dari 12 orang yang menaiki kapal Marva dan 6 orang lagi dalam Kapal RAchel Korie yang mana ia adalah dimiliki oleh sebuah pertubuhan yang dipengerusikan oleh Tun M. Misi bantuan kali ini sememangnya unik dan menarik perhatian dunia. Bukan sebab pertamaali Malaysia hantar wakil tapi disertai oleh banyak badan NGO seluruh dunia termasuk dunia dan orang yahudi sendiri.


Awalnya, aku turut berbangga dengan penghantaran beberapa wakil malaysia yang terdiri campuran rakyat biasa, beberapa pemberita Tv dan seorang adun ke ahli parlimen. Aku terfikir tahniah malaysia sebab berjaya hantar wakil ke palestin, tapi aku tak tau kenapa aku jadi tak beberapa minat dengan penghantaran wakil Malaysia nie, macam ade benda yang tak kena. Aku pergi sertai demo dari kampung baru ke jalan ampang yang dihadiri lebih 10000 manusia mengecam tindakan rejim zionist. Para ketua sorak tak pun menyebyt hidup dan bebaskan wakil malaysia. Segala sorak lebih tertumpu kepada Hidup palestin dan mampos Israel. Dan aku rasa senang sangat bila tau keadaan adalah begitu dengan semangat Dr hatta ramli yang berada di depan mata aku.


Kenapa aku kate usaha Kapal2 hantar bantuan sia2??sebab kita bukan tak tau aktiviti israel nie dari dulu lagi tak bagi papa bantuan masuk..bukan pertama kali dia halang dan tawan macam nie.dan semua orang tau. Aku agak kalau tak da orang malaysia, takan ade laporan khas untuk misi bantuan nie??maksud aku sini?WTF?kita n...kite hantar orang nak tolg orang palestin untuk merai org palestin, ade jugak 'pihak' yang ambil kesempatan nak mempopularkan sesuatu, ade juga tuntut keberanian parti dan banding dengan pembangkang, nie lar hasil pentadbiran. kita lagi sensitif pada orang malaysia je, naseb orang palestin yang dah lebih berpuluh tahun??podaacitt...semua lakonan...

 Di sebalik ksemua nie, kita akan perasan rancangan dan berita tv di malaysia lebih tertumpu kepada naseb orang berbangsa malaysia saja yang pergi hantar bantuan. Orang lain dah tak kesah dah. Sambuat orang malaysia di awal subuh dan di maghrib ibarat mereka menang satu perperangan besar.Aku tak marah orang yang pergi, aku benci pada orang yang sambut tue macam hanya nak ambil kesempatan.Mane taknya  buka paper sinar pagi tadi, keluar muka PM dengan 12 orang wakil Malaysia, snap gambar dengan lambang 1 malaysia?so what??mereka yang pergi konvoi nie bawak name Malaysia untuk bermegah je ke sebab da tau bantuan takkan sampai?bukan tujuan utama nak tolong orang palestin ke?? takda pun kenyataan dari pemimpin atau menteri buat macam kenyataan perdana menteri Turkey, kenapa ek?yang kutuk israel habis habisan dan memberi sokongan pada PEjuang HAMAS?yang mana kenyataan REcep Tayyip Erdogan hanya sikit cerita pasal rkayat yang TERBUNUH!!bukan yang selamat pulang!!


Sepatutnya time nie la ibrahim ali patut kata pada pemimpin yang macam nie ' dont talk shit' , sebab Malaysia hantar wakil pergi kata nak tolong org islam palestin, tapi nampak gaya macam hanya bangga kerana Malaysia hantar wakil dalam kapal konvoi yang memang umum tahu, takkan sampai sebab ni bukan first time, cakapla jalan darat ke air ke.


Tak lupa ade jugak yang sibuk kate 'kami melayu mengutuk serangan.....' Kenapa nak guna melayu?gunalah bangsa malaysia baru lah gah, apa lah sangat melayu di mata dunia?Common this isu bukan orang melayu malaysia jer pergi, aktivis non muslim pun ramai, even orang YAHUDI SENDIRI PUN ADA DALAM KAPAL TUE. 


OKAYlah.. Stop dulu..Kalau nak kutuk atau cakap apape terpulang, aku ckp apa yang aku nampak, aku cakap bukan sebab terikut pemikiran orang, aku ckap sebab aku naik geli dengan golongan2 yang berfikiran sempit yang sokong bangsa diorang yang mengangkat bangsa diorang sahaj, sebab diorang tak sedar perangai diorang sendiri dah menyerupai asas pemikiran kaum yahudi-zionist yang katenya mereka benci.


sekian,,,

AnakMudaDiary

 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...